Thursday, October 21, 2010

APA YANG ANDA TAHU PASAL DAGING YANG ANDA MAKAN????

ASSALAMUALIAKUM....BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM  

Banyak daging yang telah kita makan seumur idup kite ini... Tapi. setiap daging ada kebaikannya dan keburukannya yang tersendiri.

DAGING LEMBU



Daging mempunyai protein yang berguna untuk tumbesaran tubuh badan. Makan daging boleh menguatkan badan terutama untuk beribadah. Terlalu kerap makan daging akan menambah Nafsu syahwat. Semolek-moleknya, makanlah daging 2 atau 3 kali seminggu.



Apabila makan, jangan memotong daging dengan pisau di atas pinggan kerana itu cara makan orang bukan Islam. Sebaliknya siatkan dengan jejari kerana ia rasa lebih enak. Bahan enzim pada jejari akan membantu menghadamkan daging ketika masuk ke dalam perut.


DAGING UNTA

 Bertindak sebagai Tonik untuk penyakit-penyakit hati, lemah jantung, buasir dan lemah tenaga batin. Jika dicampur dengan madu lebah (daging unta panggang bermadu), ia dapat mengatasi penyakit radang paru-paru, lelah, batuk berkahak (balgham), sengal sendi, pendarahan sebelum bersalin, hilang selera makan, sekit kuning dan bengkak hati.


DAGING ARNAB

Mengatasi masalah penyakit hati, peparu, lemah jantung, hilang daya ingatan, dan lemah tenaga batin. 
"Saye rase tak banyak yang suke makan arnab kan?? Hehe,,






DAGING BIRI-BIRI



Daging biri-biri baik untuk menambah sel darah merah, mempercepatkan proses penghadaman, menaikkan suhu badan dan meningkatkan daya ingatan

0 comments:

Post a Comment